Kapoenen

Dag allerleukste kapoenen en ouders

Bij deze zijn we alweer aanbeland bij de laatste Damianer van dit scoutsjaar. We gaan de fantastische zondagen met jullie enorm missen, maar wees gerust: we maken er nog twee onvergetelijke maanden vol scoutsplezier van!

Op zondag 7 april trekken we naar ons wonderschone provinciale domein te Kessel-Lo. We verwelkomen jullie daar graag allemaal om 13u45 om samen te genieten van een gezellige namiddag in het groen! Er zijn meerdere mogelijke ingangen, maar we spreken specifiek af aan de parking bij de Jeugdvoetbal (dat is parking 4, op het adres Domeinstraat 61, 3010 Kessel-Lo). Om 16u45 mogen jullie mama’s en papa’s jullie hier ook weer komen ophalen.

Op 14 april is het van velen de favoriete zondag van het jaar, namelijk de vettige vergadering! We spelen een hele namiddag heerlijk scouteske, “vettige” spelletjes. Een modderbad of -gevecht, waterspelletjes of gewoon lekker vuil buitenspelen, we doen het vandaag allemaal. Bereid je er maar vast op voor door kleren aan te trekken die vuil mogen worden. Een set propere kleren en een handdoek meebrengen is wellicht ook geen overbodige luxe!😉

We hopen dat alle sterke kapoenen op zondag 21 april lekker geslapen hebben, want jullie moeten allemaal goed fit zijn op deze speciale dag! Het is namelijk tijd om ons scoutshemden en sjaaltjes voor één keer thuis te laten en om te ruilen voor camouflagekledij, want we hebben deze dag legervergadering. We maken er een lekker sportieve namiddag in legerthema van, zodat jullie ’s avonds als volleerde soldaatjes weer huiswaarts kunnen keren.

Zet jullie koksmutsen maar vast op, want de lekkerste namiddag van het jaar is weeral aangebroken! Op zondag 28 april is het namelijk tijd voor de pizzavergadering! Samen maken we de lekkerste pizza’s die de Damiaanscouts ooit gezien heeft. Wij kunnen alvast niet wachten om samen met jullie van deze lekkernijen te genieten 😊!

Zorg maar dat je op zondag 5 mei je drietand en je duikbril meebrengt, want we organiseren dan de zeemeerminnen en -mannenvergadering! Zullen we een onbewoond eiland verkennen of op zoek gaan naar een gezonken schat? Kom zeker naar deze megaleuke vergadering om er samen met ons achter te komen!

Op zaterdag 11 mei sluiten we ons fantastische jaar af in stijl, want het is weer tijd voor onze  jaarlijkse groepsdag! Dit jaar gaan we met de hele scouts op uitstap naar de Halve Maan! Om optimaal van deze dag te kunnen genieten, spreken we ’s ochtends vroeg af om 8u30 aan het speeltuintje van de Bosstraat. Om 17u komen we terug aan bij de lokalen.

Daar kunnen jullie samen met jullie ouders genieten van een gezellige barbecue, waarna de kampvoorstellingen door zullen gaan. Daar lichten we alle belangrijkste info over ons kamp toe voor zowel jullie als jullie ouders. Jullie krijgen dan ook een kampboekje, waar deze info nog eens in gebundeld staat. Alle concrete informatie rond inschrijven volgt spoedig via mail. Zeker meekomen, want de traditie leert ons dat dit één van de leukste dagen van het hele jaar wordt!

Zo zitten onze superleuke zondagen er spijtig genoeg alweer op. We gaan jullie enorm missen, maar gelukkig niet voor lang: we gaan namelijk ook nog op ons superleuke kapoenenkamp! Jullie ontvingen reeds een mail met de data (23-29 juli), maar dat is natuurlijk nog niet alles. Jullie zullen nog info krijgen op onze kampvoorstelling, via het kampboekje, en tenslotte ook nog via mail zodat jullie je in kunnen schrijven. Mailbox goed in de gaten houden is dus de boodschap. Allemaal komen, want dit wordt het allercoolste kamp ooit!

Nog een dikke knuffel van jullie favoriete leiding 😊

Mauro, Laura, Mathias, Evi, Noor, Lennerd, Jonathan, Maarten en Roos.