Kapoenen

Dag liefste kapoenen en ouders

Wat hebben we weer twee fijne scoutsmaanden achter de rug! Nu de drukke examenperiode van de leiding eindelijk voorbij is, kunnen we er weer helemaal in vliegen om er nog maar eens twee spetterende maanden van te maken.

We beginnen op zondag 4 februari meteen al stevig met de grootse Paralympische Spelen! Voetbal zonder voeten, handbal zonder handen, hardlopen met je benen aan elkaar gebonden? Dat alles en meer doen we op deze knotsgekke dag. Wie o wie zal er winnen?

Op zondag 11 februari hebben we de smakelijkste vergadering van het hele jaar, namelijk de dessertjesvergadering! Een hele namiddag samen lekkere dessertjes maken en ze dan opeten, daar zegt toch niemand nee tegen? Wij (en onze magen) zijn er alvast helemaal klaar voor.

Love is in the air… Op zondag 18 februari is het de Valentijnvergadering. Vlinders in de buik of net een gebroken hart, iedereen is welkom om voluit te komen genieten van deze heerlijk romantische namiddag!

Nu wordt het pas écht spannend, want van vrijdag 23 februari tot en met zondag 25 februari gaat ons tweede scoutsweekend door, en dit keer blijven we niet aan onze eigen lokalen. We gaan dus voor de eerste keer dit scoutsjaar overnachten op verplaatsing! Alle belangrijke informatie zoals hoe inschrijven, het exacte adres en de uurregeling volgt spoedig via mail, dus hou zeker jullie mailbox goed in de gaten. Het thema is boeren en boerinnen, en natuurlijk wordt verkleden zoals altijd aangemoedigd. Wij staan alvast te popelen, jullie ook?

Zondag 3 maart is voor ons een treurige dag, want we zullen elkaar spijtig genoeg moeten missen deze week. Het is namelijk weer tijd voor onze jaarlijkse leidingwissel, wat wil zeggen dat jullie voor één keertje leiding van andere takken zullen hebben. Wees gerust, we laten jullie in goede handen achter bij onze vrienden en vriendinnen van de andere leidingsploegen en zien jullie heel graag volgende week weer terug!

Zorg maar dat jullie op zondag 10 maart goed uitgeslapen jullie bedjes uit komen, want we spelen vandaag de ravottenvergadering! We genieten samen van een hele namiddag heerlijk scouteske activiteiten en spelletjes. Zorg er dus ook zeker voor dat je kleren aanhebt die vuil en nat mogen worden en breng liefst een handdoek en propere kleren mee.

Op zaterdag 16 maart organiseren de Givers voor de knappe koppen onder ons hun eigen Giverquiz. Scoutsouders die durven, zijn dus zeker welkom om zich in te schrijven om een hele avond gezellig te komen quizzen. En wie weet, misschien wel een fantastische prijs (en het eeuwige respect van de gehele Damiaanscouts) mee naar huis te mogen nemen! Concretere info volgt, maar we kunnen alvast beloven dat het zeker de moeite waard wordt. Kom dus zeker meegenieten van de gezelligheid en breng gerust wat vrienden mee.

Zondag 17 maart wordt er voor de kapoenen een grote spelletjesnamiddag georganiseerd in samenwerking met lokaal dienstencentrum Ter Putkapelle. We spreken net zoals gewoonlijk af aan het speeltuintje om 14u en jullie mogen daar om 17u ook weer worden opgehaald. Allemaal komen, want er staat een geweldige namiddag boordevol leuke activiteiten op jullie te wachten!

Op zondag 24 maart is er spijtig genoeg geen vergadering, want wij zijn dan op leidingsweekend. We zullen jullie missen, maar wees gerust: volgende week staan we terug helemaal voor jullie klaar!

Op zondag 31 maart sluiten we de eerste lentemaand van 2024 af in stijl: we vieren namelijk met z’n allen Pasen! Bij iedere geslaagde Paasviering hoort natuurlijk ook een heuse zoektocht naar de paaseieren die de Paashaas voor ons heeft verstopt, dus breng gerust een zakje of mandje mee waarin je je eitjes kan  bewaren. Welke chocolade-speurneuzen zien we om 10u aan het speeltuintje bij de Bosstraat? We keren terug naar het speeltuintje om 11u30.

Zo, dat was het dan al weer voor februari en maart. Zoals jullie zien, staan er weer heel wat fijne vergaderingen op het programma voor deze twee maanden. Wij hopen alvast dat jullie er evenveel zin in hebben als wij! 😊

Lieve groetjes van jullie leiding

Mauro, Laura, Mathias, Evi, Noor, Lennerd, Jonathan, Maarten en Roos.