Lid worden?

Lid worden van onze scoutsgroep? Hoe doe ik dat?

Vanaf het eerste leerjaar kan men lid worden in een scoutsgroep.

  • Voor nieuwe leden:

Inschrijvingen voor nieuwe leden starten na onze startdag op maandag 24/09 om 10u en duren tot 7/10 na onze derde scoutsvergadering. De link voor de inschrijvingen wordt pas vrijgegeven op 24/09/2018 via het tabblad "Lid worden".

OPGELET!

Voor de kapoenen geldt een ledenstop. Per leeftijdsjaar worden er 30 leden toegelaten.

Nadat ze zijn ingeschreven, krijgen ze in de loop van het scoutsjaar hun lidnummer zodat ook zij hun account kunnen bewerken. Je inschrijving is pas compleet als het lidgeld (55 euro) is overgeschreven naar de scoutsrekening ( BE13 7344 1005 1139). Vergeet bij de overschrijving zeker niet de mededeling ''voornaam lid + naam lid + tak'' te vermelden zodat wij weten voor welk kind de overschrijving bedoeld is. Dus bijvoorbeeld: ''Tessa Robberechts Kapoenen''.

Nog wat praktische informatie over onze scoutswerking

Het is scouts op zondag. Voor kapoenen (1e-2e leerjaar) en kawellen (3e, 4e, 5e leerjaar) is dit van 14u tot 17u. Afspreken en verzamelen doen we aan het speeltuintje in de bosstraat. Dit is tegenover de basisschool en naast het rusthuis. De scouts zelf ligt een beetje achterin tussen de velden (berghoekstraat 15, 3012 Wilsele) maar de leiding zal de kinderen altijd begeleiden naar onze scoutslokalen en op het einde terug naar het speeltuintje, waar de ouders hun kinderen moeten ophalen. Dit is in de meeste gevallen zo. Uren en afspreekplaats kunnen soms anders zijn, bijvoorbeeld als we eens een zondag naar het bos gaan. Dit wordt altijd goed op voorhand meegedeeld aan de ouders. Jonggivers (6e leerjaar, 1e en 2e middelbaar) en givers (3e, 4e en 5e middelbaar) hebben scouts van 14u tot 17u30 en worden verwacht met de fiets naar de lokalen te komen. Ook hier worden afwijkende uren en plaats op voorhand gemeld. De eerste zondag van de maand is het groepsopening en dan openen alle takken samen aan het speeltuintje in de bosstraat.

Indien u nog vragen heeft, kan u deze altijd stellen door te mailen naar administratie@damiaanscouts.be.